Copywriterům se nejčastěji říká „pisálci“. Je to výstižné, ale jejich práce nespočívá pouze v psaní a tvorbě textu. Žádaní jsou z velmi jednoduchého důvodu, a to je fakt, že obsah prodává. V dnešní internetové době se obchod a podnikání odehrává především online a díky tomu ho potřebujete. Na českém trhu najdete spoustu nadaných pisálků, kteří zajistí vše podstatné.
 tužka a papír

Grafika a text bok po boku

Základním předpokladem je, že obsah bude co nejlepším způsobem doplňovat grafiku webu. To znamená, že musí mít alespoň určité znalosti o UX a webové typografii. A ideálně alespoň trochu estetického cítění. Poznat, jak bude článek či příspěvek na sociálních sítích vypadat nejlépe, je velmi důležité. Vždyť právě to přesvědčí uživatele, aby si post přečetli.
 

Co předchází psaní?

Samotná tvorba finálního textu jim nezabere zas tolik času. Jenže než se do toho pustí, musí dělat hodně úkonů a zjistit hodně údajů. Mezi nezbytné činnosti každého dobrého copywritera patří:

  • analýza cílové skupiny – musí vědět, kdo to bude číst,
  • analýza klíčových slov,
  • detaily produktů a služeb, které klient nabízí,
  • manuál společnosti – např. tón komunikace se zákazníky,
  • hlavní cíle obsahu – propagace produktu, zlepšení pověsti apod.

 muž píše na počítači
Do samotného psaní se mohou pustit až ve chvíli, kdy provedou skutečně detailní průzkum. Musí znát především benefity, produkty a služby klienty, pro kterého vytvářejí obsah. Aby mohli zákazníky správně oslovit, musí dokonale znát nejen firmu, ale také jejich potenciální zákazníky.
 

Profesionální příprava

Kromě předchozího a bloku plného poznámek potřebují také osnovu. Může se zdát, že osnovy patří jen ke školním slohům, ale není to tak. Copywriter si vytváří tzv. persony (profil zákazníka). K nim si sestaví řadu otázek a odpovědí. Základem jsou obavy, úkoly a očekávání, neboli proč by měli nakoupit právě u vás, co přesně řeší a jaká jsou jejich přání.